دمنوش ها

دمنوش:

 

چای گیاهی(دمنوش)، و یا داروهای جوشانده ، در واقع یک گیاه و یا یک عصاره گیاهی است. در اغلب موارد، چای گیاهی چیزی بیش از مخلوطی از میوه های خشک، گیاهان، گل ها و آب جوش است. چای های گیاهی با توجه به خواص آرام بخشی، وتسکین درد شهرت دارند. همچنین یکی دیگر از دلایل علاقه مردم  به نوشیدن چای گیاهی در برنامه درمانی شان، که تا حد زیادی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی چای های گیاهی می باشد.

مصرف کنندگان چای می دانند که مزایای زیادی در نوشیدن چای وجود دارد، و یکی از مزیت های اصلی ,خواص دارویی آن می باشد. چای یک منبع مناسب و معقول و جایگزین، برای استفاده های دارویی است. برخی از انواع چای :چای سیاه، چای سفید، چای سبز، چای اولانگ، چای Pu-erh و انواع مختلفی از چای های گیاهی هستند. چای سیاه حاوی واکنش های اکسیداسیون بیشتری از چای سفید، چای سبز و یا چای اولانگ است. چای سفید شامل اکسیداسیون خفیف میباشد و از استان فوجیان چین است، در حالی که چای سبز از درخت و گل کاملیا سیننسیس (camellia sinensis )تولید شده، و چای اولانگ به عنوان یک چای سنتی است که از یک روش شناخته شده به عنوان پژمرده شدن تولید می شود. چای Pu-erh یک نوع چای پس از تخمیر است که می توان در استان یوننان چین پیدا کرد.

  فواید بیشماری در مصرف چای گیاهی وجود دارد از جمله برطرف کردن بی خوابی، آرام بخش معده، مبارزه با ویروس ها و عفونت ها، خواص آنتی اکسیدانتی و غیره.

برخی از انواع  دمنوش ها:

 

 

چای بابونه:

هر روز در سراسر جهان، بیش از 1 میلیون فنجان از این چای گیاهی شفا بخش به دلیل خوب! خوشمزه و معطربودن ، استفاده می شود. چای بابونه می تواند به التیام زخم کمک کند. این دم کرده ی شگفت انگیز میتواند به خاطر مزایای دارویی یا ، تزئینی مورد استفاده قرار گیرد .

برای تسکین درد و تسکین colicky کودک ، خواب  کامل در طول شب، و یا تسکین پوست تحریک شده، مفید است و نوشین یک فنجان از چای بابونه آرام بخش است.

دارچین چای:

چای دارچین ساده ,گرم و تند، است و خواص درمانی بسیاری، از جمله مبارزه با ویروس ها , تسکین دهنده ناراحتی معده ,ثبات قند خون دارد ,همچنین ممکن است به کاهش وزن کمک می کند و می تواند دردهای قاعدگی را تسکین دهد. به خودی خود و یا مخلوط با گیاهان دیگر به عنوان چای دارچین وادویه جات ترشی جات، استففاده می شود. هنگامی که با عسل ترکیب می شود منبع انرژی زیاد ایجاد میکند.

چای قاصدک:

این گل کمی رنگارنگ است ،اگر چه بسیاری از به عنوان یک علف هرز پر دردسر یاد می کنند در واقع سرشار ازویتامین ها و مواد معدنی  است. چای قاصدک را می توان از برگ، گل گیاه و یا هر دو تولید کرد، ، و خواص درمانی بسیاری از جمله  پاک کننده ی کبد، سهولت یبوست، تحریک هضم غذا، کاهش احتباس مایعات، و تسکین درد و تورم مفاصل را فراهم می کند.

 

زنجبیل چای:

یکی دیگر از چای گیاهی است که آسان درست می شود چای گرم زنجبیل  است که نوشیدنی مناسب درزمانیست که شما احساس سرد ی  می کنید .چای زنجبیل همچنین تهوع رامتوقف می کند، درد ناشی از ورم مفاصل و روماتیسم را برطرف می کند، کلسترول را کاهش می دهد، و می تواند به کاهش وزن کمک کند. چای زنجبیل همچنین دارای مزایای موضعی زیادی است.

ختمی چای:

 

این چای گیاهی ترش و معطر، است که از کالیس های(کاسه گل ) گیاه گرمسیری ختمی  تولید می شود،که پر از خواص بهداشتی است! سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است و برای کاهش فشار خون بسیار مفید شناخته شده است. چای ختمی، که سرد و یا گرم دوست داشتنی ، آرام بخش است، بی خوابی را تسکین می دهد، همچنین به کنترل وزن و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند.

منابع:

 

 

 

http://www.whiteteaguide.com/whiteteatips.htm

http://www.herbco.com/t-medicinal-tea.aspx

Wikipedia

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

هاجر
ساعت19:46---2 مهر 1393
سلام عزیزم خوبی خسته نباشی

abtin
ساعت14:56---2 مهر 1393
در مورد دمنوش گل سرخ هم مطلب بنویسین لطفا. من دیروز استفاده کردم و واقعا لذت بردم. چای سفید رو هم امتحان میکنم حتما

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:, | 1:38 | نویسنده : مبینا عباسی (کارشناس ارشد زیست شناسی گیاهی) |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
 <-PostRate-> <-PostRateCount->